Până acum, singura ofertă diesel pentru Chevrolet Cruze, atât pentru sedan, cât şi pentru versiunea hatchback, era potentul diesel de 2,0 litri, care avea două variante de putere: una de 163 CP şi una de 125 CP. Însă diferenţa de buget era foarte mică, iar cilindreea mare dezavantaja varianta cu putere mai mică din punct de vedere al taxelor.
Aşa că, de la începutul acestui an, Chevrolet Cruze are dreptul la motorizarea diesel mai mică, de 1,7 litri, care va purta apelativul 1.7 VCDI. Să nu vă închipuiţi că vorbim de un motor nepretenţios, deoarece puterea afişată este foarte bună pentru acest segment, 130 CP, iar cuplul motor maxim are o valoare de 300 Nm.
Ca peformanţe, Chevrolet Cruze anunţă un demaraj 0-100 km/h în 9,8 secunde, iar viteza maximă se cifrează la 200 km/h. Pentru că sistemul Start/Stop este standard, iar cutia de viteze manuală are 6 trepte, consumul mediu anunţat este şi el foarte bun, de numai 4,5 litri/100 km, în timp ce nivelul emisiilor CO2 este de 117 g/km.
La noi încă nu au fost anunţate data lansării sau preţurile, aşa încât vă spunem care sunt preţurile pentru Cruze 1.7 VCDI în Germania: hatchback-ul porneşte de 19.990 euro, iar versiunea sedan de la 20.990 euro. Diferenţa faţă de motorizarea de bază pe benzină, de 1,8 litri, este de numai 800 euro, în timp ce versiunea diesel de 2,0 litri este cu 1.100 euro mai scumpă, deci versiunea Cruze 1.7 VCDI este corect plasată în gamă.
Dar cum se poziţionează noua versiune Cruze 1.7 VCDI faţă de concurenţă, mai ales în Germania? Cea mai ieftină versiune diesel Volkswagen Golf are un preţ de pornire de 21.125 euro, fiind vorba despre motorul 1.6 TDI de 105 CP şi cu o cutie de viteze cu doar 5 trepte, în timp ce nivelul de echipare Trendline are mai puţine dotări standard decât Cruze.
Adică un avantaj de circa 1.000 euro pentru Cruze 1.7 VCDI, în condiţiile unor performanţe mai bune, un nivel superior de echipare şi consum cel puţin la acelaşi nivel. Situaţia se repetă şi în cazul sedanurilor, Jetta 1.6 TDI pornind de la 23.400 euro în echiparea Trendline, cu peste 2.000 euro mai scump decât Cruze Sedan 1.7 VCDI.
Cel mai ieftin Ford Focus diesel porneşte de la 19.950 euro, fiind motorizat de TDCI-ul de 1,6 litri şi 95 CP şi având echiparea Ambiente (versiunea de 115 CP, cu echiparea Trend, porneşte de la 22.600 euro). Focus vine şi el cu sistem Start/Stop standard, iar cutia de viteze are tot 6 trepte, însă, faţă de Cruze 1.7 VCDI, este mai puţin potent, iar nivelul Ambiente nu este aşa de bogat.
Opel Astra este un concurent interesant, din moment ce vorbim de un „văr” de concern. Practic, motorul 1.7 VCDI este CDTI-ul de sub capota lui Astra, care are un preţ de bază de 21.020 euro (21.375 euro cu sistemul Start/Stop). Este vorba, însă, de versiune de 110 CP, deoarece versiunea de 130 CP porneşte de la 22.715 euro, deci Cruze-ul este mai atractiv ca preţ.
Aşadar, noul motor diesel 1.7 VCDI „riscă” să facă din Chevrolet Cruze o ofertă foarte tentantă în clasa compactă europeană, cei de la Chevrolet demonstrând că se adaptează suficient de rapid la dorinţele clienţilor de pe Bătrânul Continent. În România, estimăm că noua versiune Cruze diesel va porni de la circa 16.000 euro, ceea ce reprezintă o sumă foarte tentantă pentru o compactă diesel.